Kampania wizerunkowa 5 Zmysłów Dystans - zobaczcie plakaty!

Z przyjemnością informujemy ze w najbliższych dniach rozpocznie się kampania wizerunkowa Projektu "5 Zmysłów” . Projekt 5 Zmysłów Dystans odbywający się w ramach 3 letniego programu 5 Zmysłów IMAGINARIUM jest największym w Polsce wydarzeniem kulturalno – edukacyjnym adresowanym do osób niepełnosprawnych, które odbywa się na przełomie września i listopada.

Podczas prac nad kształtem tegorocznej edycji Projektu 5 Zmysłów postanowiliśmy położyć większy nacisk niż w poprzednich latach, na komunikat kierowany do osób zdrowych. To od ich świadomości i wrażliwości w dużej mierze zależy, jakie warunki do życia maja osoby niepełnosprawne. Dlatego do współpracy nad projektami plakatów do kampanii outdoorowej zaprosiliśmy trzech artystów związanych z poznańskim środowiskiem street art.’owym: Noriaki, Dumin i Someart to młodzi i aktywni artystycznie graficy, malarze, projektanci silnie osadzeni w miejskiej kulturze artystycznej Poznania, których łączy zamiłowanie do sztuki miasta, grafitti i street artu. Każdy z nich indywidualnie zobrazował swoje refleksje związane z hasłem DYSTANS będącym tegorocznym idiomem Projektu.

Język wizualny graffiti cechuje odważny komunikat wkraczający w przestrzeń publiczną wbrew systemowi. Posługując się jego kodem chcieliśmy naświetlić problematykę wykluczenia, braku infrastruktury komunikacyjnej dla osób niepełnosprawnych, a także zburzyć bezpodstawny dystans do inności.

Autorem czwartego plakatu jest kurator wydarzenia finałowego – Michal Baldyga: twórca instalacji, grafik i performer. Jako artysta i również osoba niepełnosprawna, stworzył plakat na podstawie swoich osobistych rozważań na temat DYSTANSU.

Przygotowane przez czterech artystów plakaty obrazują w charakterystyczny i niekonwencjonalny sposób to jak dystans wytwarzany przez otoczenie staje się największym utrudnieniem z jakim spotykają się osoby niepełnosprawne. Wyjątkowy charakter kampanii ma zwracać uwagę na szereg problemów jakie wynikają nie tyle z samej niepełnosprawności i braku infrastruktury w przestrzeniach zamieszkiwanych przez ludzi, ale na to jak społeczny dystans i granice w relacjach wpływają na funkcjonowanie osób niepełnosprawnych w społeczeństwie.

Citylighty już dzisiaj zawisną na przystankach w ramach kampanii AMS. Jako organizatorzy projektu „5 zmysłów” rezygnujemy z promowania samego projektu na rzecz zwracania uwagi na problematykę. Uważamy, że właśnie to jest najważniejsze i będzie przyczynkiem do refleksji na temat niepełnosprawności. W załączniku znajdują się cztery plakaty, które już od dzisiaj znaleźć można na poznańskich przystankach tramwajowych i autobusowych.